9 decembrie 2008

Bijoux

Se spune ca bijuteriile sunt cele mai bune prietene ale femeii. Sunt de acord. Eu am o pasiune pentru cercei. Pur si simplu ii ador mai mult decat orice alta bijuterie. Prima mea bijuterie a fost o pereche de cercei din aur in forma de inimioara si cu o pietricica de rubin. Mi adusese bunica (din partea mamei) din Rusia. Ii am si acum si imi plac in continuare (bineinteles ca au capat o valoare sentimentala).
Aceste podoabe exista de multe secole. Insa nu au fost intotdeauna la moda. In Renastere, femeile purtau peruci imense, coafuri incarcate si haine cu guler mare pentru a-si ascunde urechiile. In secolul al XVII-lea, cerceii erau la moda. Femeile purtau parul desfacut pe spate, dezvaluind astfel podoabele din urechi. La inceputul secolului al XVIII-lea, femeile purtau bonete cu panglici late pentru a-si acoperi urechiusele. In cea de-a doua jumatate a secolului XVIII si pe toata durata secolului XIX, cercei revin in trend. La inceputul secolului XX, femeile considerau perforarea urechii ca fiind un procedeu necivilizat. Si in sfarsit, astazi, cerceii sunt very hot. Exista foarte multe modele de cercei, in foarte multe culori si din materiale diverse. Aceste bijuterii sunt importante deoarece iti subliniaza frumusetea fetei sau a gatului si iti pot pune in valoare intreaga tinuta. Cerceii care sunt acum pe piata sunt amuzanti, pretiosi si/sau extravaganti. Nu trebuie sa scoti din portofel o avere pentru a-ti cumpara o pereche de cercei. Bineinteles ca poti da o avere pe cerceii cu pietre pretioase ori din materiale foarte scumpe.

Niciun comentariu: